Kiváló bodzavirág szörp 1:5

Hozzávalók 1 adaghoz: jó 2 összemaréknyi (alaposan nyomjuk meg, hogy jó sok beleférjen) letisztított bodzavirág (a vékony szárak maradhatnak, a vastagokat távolítsuk el), 3 liter víz, 3 kg cukor, 5-6 biocitrom, citromsav ízlés szerint, én kb. 3-4 dkg-ot használtam, szalicil.
Karamellával színezve

A virágokat nem szabad leöblíteni (odavész a virágpor, pedig ez a lelke), ezért fontos, hogy tiszta helyről szedjük. Szerencsés vagyok, mert anyukám kertszomszédainál vannak szuper bodzabokrok. Alaposan nézzük át a virágokat, és szórjuk egy nagyobb fazékba. 1 kg cukrot karamellizálunk, míg az összes cukor felolvad, és szép színe lesz (ez egy kicsit nehéz munka, a végére elfárad a kéz, mert folyton kavargatni kell), felengedjük 1 liter vízzel, de vigyázzunk, nehogy a gőz megégessen. Egy fakanállal óvatosan alányúljunk, kavargatjuk, míg a víz egészen felolvad. Levesszük, hozzáöntjük a 2 liter vizet, ettől máris langyosra hűl. A bodzára szórjuk a megmaradt 2 kg cukrot, rákarikázzuk a citromokat, ráöntünk a karamelles vizet, és szórunk rá némi citromsavat. Többször is megkavarjuk, míg a cukor is felolvad, megkóstoljuk, ha úgy érezzük, még teszünk hozzá citromsavat. Valószínűleg sokszor fogjuk kóstolgatni, mert nagyon finom.
Másnapig ázni hagyjuk.
Egy nagy tálra helyezünk egy tésztaszűrőt, ebbe olyan textilt rakunk, ami átengedi a nedvességet, de mégis sűrű szövésű, hogy jól megszűrje a szirupunkat. Egy merőkanállal átmerjük bele a szörpöt, ha már meggyűlik, összefogjuk a textil széleit, megemeljük, így gyorsabban lefolyik. Végül kézzel jól kinyomkodjuk a citromokat, kiszorítjuk a virágokból is a szörpöt, ezt is leszűrjük. A leszűrt szörpöt felforraljuk (nem főzzük, amikor felforrt, elzárjuk a lángot), negyed mokkáskanálnyi szalicilt elkavarunk kevés szörppel, a többihez öntjük, azon forrón üvegekbe töltjük, lezárjuk, és száraz dunsztba tesszük.
Megjegyzés: Én két adagot főztem, ebből valamivel több, mint 9 liter lett. Nem szeretjük a túl édes italokat, így 1:5 arányban fogjuk inni, de 1:4-hez fogyasztva is jó sokáig kibírja. Kicsit pepecselős munka, de én imádtam minden percét.
Ásványvízzel egyszerűen ellenállhatatlan, szép színű, illatos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése